dimarts, 17 de març del 2020

ESCOLA A CASA PEL COVID-19!

ESTIMADES FAMÍLIES, 
      ARA QUE AQUEST VIRUS ENS TÉ TANCATS A CASA I TENIM MOOOOLT DE TEMPS PER GAUDIR EN FAMÍLIA, VOS DEIXAM AQUÍ UNA SÈRIE DE PROPOSTES DE FEINES PER ANAR FENT AMB ELS VOSTRES FILLS. ES TRACTA SOBRETOT DE QUE DEDIQUIN UNA ESTONA CADA DIA A FER ALGUNA FEINA D'ESCRIPTURA, DE LECTURA I MATEMÀTIQUES, PER NO PERDRE EL RITME I SEGUIR APRENENT TANT BÉ COM FINS ARA. NO FA FALTA IMPRIMIU RES, TOTES LES PROPOSTES QUE VOS DEIXAM ES PODEN FER A UN FULL, A UN QUADERN...QUE TENGUEU PER CASA. NO VOS AGOBIEU FENT-HO TOT, ALLÒ IMPORTANT ÉS NO PERDRE EL RITME I FER UN POQUET DE FEINA CADA DIA.
          A MÉS, TAMBÉ VOS PROPOSAM MANUALITATS PER PASSAR EL TEMPS A LA VEGADA QUE VOS DIVERTIU I POSAU EN FUNCIONAMENT LA CREATIVITAT I LA IMAGINACIÓ.
            ÀNIMS FAMÍLIES!! QUE D'AQUESTA EN SORTIREM AVIAT I REFORÇATS! GRÀCIES PER LA VOSTRA COL·LABORACIÓ! UNA AFERRADA A TOTS I TOTES!
      
              SI TENIU QUALSEVOL DUBTE O VOLEU FER QUALSEVOL CONSULTA, PODEU FER-HO A TRAVÉS DEL GESTIB.
                 
-       Llengües (Català i Castellà)
   No fa falta fer totes les coses en les dues llengües, es tracta d'agafar aquestes propostes per escriure i llegir un poquet cada dia. Pots triar que vols fer en cada llengua, alternant com vulguis.

… : Triar un conte de casa. El podeu llegir sols o amb ajuda. En haver-lo llegit, escriure alguna frase sobre el conte (què és el que més t’ha agradat, parlar d’un personatge... ) i fer un dibuix. (Dedicar 10-15 min diaris a la lectura).
… Que un adult faci preguntes sobre el conte que has llegit, tipus: qui és el protagonista del conte, on anava?, a qui es troba?, què li passa?, com acaba?, … Es poden alternar les comprensions orals i les escrites.
… Inventar un conte. Passes a seguir: pensar els personatges i la història,
en un full posar títol, escriure el conte i fer un dibuix. 
… Fer i escriure una recepta de cuina. Triar una recepta i amb l’ajuda d’algun adult fer-la. En un full escriure: títol de la recepta, ingredients, preparació i dibuix.
… Fer un autorretrat o un dibuix d’algú de la família. Pensar a dibuixar totes les parts del cos, escriure-les i presentar la persona que han dibuixat (nom, quants d’anys té, què li agrada…)
… Inventa un robot. Si tens construccions a casa primer el pots construÏr. En un full: posar nom al robot, dibuixar-l’ho i descriure’l.
… La meva habitació: en primer lloc observa-la una estona i fixa’t en els detalls. La pots descriure de manera oral i/o escrita i després fer un dibuix de tota l’habitació o bé de la part que més t’agrada. 
… Tria un conte i inventa un final diferent. Ho pots escriure i dibuixar.
… Amb dues titelles,pepes, juguetes de peluix, … inventa un diàleg. Practica’l i després fes la representació davant un adult. (oral) 
… Descriure oralment (fent frases) el que es veu en una imatge (pot ser una foto, una pàgina d’un conte o llibre, d’internet, un quadre de casa, ...

-       Ciències Socials:
…Treball de recerca sobre l’Univers. Al blog hi haurà penjada la proposta i guió de treball. Anar fent poc a poc i el que es pugui. Si no es fa tot, no passa res. Es tracta d’anar investigant. Si per algun motiu no poguessiu accedir al guió del treball, es tracta d’anar cercant informació sobre els planetes, el sol, la lluna, les estrelles, els satèl·lits...

-       Matemàtiques:     
… Activitats plataforma bmath.
…. Jugar al bingo! Si no el teniu a casa, el podeu fabricar vosaltres mateixos. Decidir si jugam amb nombres de l’1 al 20, de l’1 al 50 o de l’1 al 100. 
… Comptar de 0 a 100 i de 100 a 0, de 10 en 10.
… Comptar de 0 a 20 i de 20 a 0, de 1 en 1.
… Comptar de 2 en 2 o de 5 en 5.
… Quants n’hi ha? En un full cercam informacions sobre coses o persones de casa. Per exemple: l’edat de cada membre de la família, el nombre de contes que tenc, els jocs que tenc, els quilos que pes, el nombre de peu, … Dibuixar i/o escriure què he cercat i a davall posar la quantitat.
… Quants de macarrons hi ha dins un paquet? Comptar els macarrons d’un paquet, recordant que pots fer grups de 10 per comptar més rapit.
….Demanar les edats de tots els membres de la família i ordenar-los de més gran a més petit.
… Jugar al parxís i al dòmino.
… Suma. Agafa un dau i tira’l 2 vegades (verbalitzau 4 més 6 són 10)
Després ho pots fer tirant 3 vegades el dau (4 més 3 més 5 són 12)
També pots anar escrivint les sumes : 4+3+5=12

-       Educació Artística:
A Plàstica, a més de l’autorretrat i altres dibuixos proposats a les àrees de llengües, fer una composició (tipus collage) fent servir materials que tenguem a casa, com: tubs de paper higiènic, botons, teles, llanes, gomets, escuradents, canyetes, tèmperes, retoladors, pintures,… Recordau a pensar què voleu fer i com organitzar el full, cartolina, cartró, … Podem fer servir diferents dies per tenir un millor resultat.
-       Al dossier del treball de recerca també hi ha propostes de manualitats que podeu fer amb materials que teniu per casa.
-       Escoltar, aprendre i ballar alguna cançó de Damaris Gelabert, El Pot Petit…

-       TEMPORALITZACIÓ:
-       Dedicar 10-15 minuts cada dia a la lectura.
-       Feines d’escriptura: uns 30 minuts diaris.
-       Expressió oral: 10-15 minuts diaris.
-       30 minuts diaris de feineta de matemàtiques.
-       Socials: treball de recerca per anar fent al llarg d’aquests 15 dies.

-        Les activitats d’educació artística, a més d’estimular la creativitat, la imaginació… són un passatemps al qual podeu dedicar-hi tant de temps com volgueu.


AQUÍ TENIU EL GUIÓ DEL TREBALL DE RECERCA DE SOCIALS
https://drive.google.com/file/d/1E5OuGwr8j8R0hEayPjrVLkEUpV-NWpiW/view?usp=sharing

AQUÍ TENIU EL LINK PER PODER ANAR A LA WEB PER FER MATEMÀTIQUES

MATEMÀTIQUES

AQUESTS LINKS SÓN PER A QUE POGUEU TREBALLAR COSETES D'ANGLÈS! I HOPE YOU HAVE FUN!!!

GOOD MORNING!
ROUTINES
SCHOOL OBJECTS
PICK UP YOUR SCHOOL OBJECT
BODY PARTS
FIVE SENSES




2 comentaris:

  1. Hola a totes, na Neus vos envia una abraçada molt forta, diu què té moltes ganes de tornar i jugar amb tots i que vos enyora. Fins aviat.

    ResponElimina
  2. hola, som na Irene! com estau, amics i amigues? jo estic molt bé i esper que voltros també Ja. fris de veure-vos. vos enyor molt.
    Una besada ben forta!!!

    ResponElimina

Informació sobre drets d'imatge dels menors

Queda expressament prohibit l’ús i difusió de les imatges d’aquest bloc on apareixen menors, sense permís explícit del centre o les famílies...